Clubbing/ Pub/ Disko

Kelab Malam

Kelab malam adalah tempat hiburan bagi anak-anak remaja tidak kira bangsa dan agama untuk menari,mendengar muzik dan meminum air nikmat dunia(arak).Pengunjung kebiasaanya di kalangan remaja yang berusia antara 18 tahun - 30 tahun.Di dalam Kelab Malam akan di sediakan dengan minuman keras yang berharga sehingga mencecah ribuan ringgit.

Remaja Islam


Ramai pengunjung ke pusat hiburan ini adalah di kalangan remaja islam.Mereka mengunjungi pusat hiburan kelab malam kebiasaanya pada hari minggu.Mereka menjadikan kelab malam ini sebagai acara wajib mingguan atau bulanan.Rata-rata mereka ini hendak berhibur dan untuk "enjoy" bersama rakan-rakan sebaya mereka.Kenapa perlu ke pusat hiburan kelab malam? Kenapa perlu pergi tempat tidak elok seperti itu?.Kebiasaan mereka akan menjawab..


  • "Biasala bro,nak berhibur kt mana lagi?" 
  • "Relax la,bukannya haram pun.Lagipun kiteorang bukannya minum.Dengar muzik je" 
  • "Ala...bukannya salah pun.Dengar muzik & menari dengan kawan2 je ,bukan buat apa" 



Hukum

Hukum memasuki tempat-tempat seperti adanya arak dan bercampur gaul antara lelaki dan wanita yang bukan muhrim adalah HARAM dan Berdosa Besar ! Kebanyakkan mereka yang mengunjungi kelab malam ada terpengaruh dari rakan2 dan kurangnya didikan agama.Dari Anas bin Malik r,Rasulullah s.a.w bersabda "sepuluh orang yang di kutuk Allah mengenai arak
  1. Pembuatnya
  2. Pengedarnya
  3. Peminumnya
  4. Pembawanya
  5. Pengirimnya
  6. Penuangnya
  7. Penjualnya
  8. Pemakan Wang Hasilnya
  9. Pembayarnya
  10. Pemesannya

Sabda Nabi s.a.w : "Arak adalah ibu segala maksiat dan ianya adalah maksiat yang paling mengaibkan"

Dari hadis Nabi s.a.w kita boleh memahami bahawa memasuki / mengunjungi tempat penjualan arak adalah HARAM !

Ya Allah..Aku Berlindung Daripada Mu Dari Segala Kejahatan dan Kemaksiatan Yg Boleh Menjerumuskan Aku Ke Neraka MU..amin..


source : PUTERA ISLAM


Views
Cik "V" yang longgar??? menjadi KETAT MELEKAT (kemut@n auummm), Senggugut dan Keputihan busuk boleh bersih.Hilang keputihan, Kulit kusam lesu akan jadi cerah berseri uolss (kemerahan lagi tu ), Buah dada Jatuh pasti Montok anjal (pejall gitu~) Badan Chubby pun jadi Lansing + montokkk, Lesu tak bermaya tiada, hanya Cergas bertenaga sentiasa. SMS or Whatssap "TRANSFROM" ke 0193264300 untuk maklumat lanjut !!!

Dah Baca? Tekan Like jika Suka (^_^)Y


Dah Baca??komen guna facebook korang kay dan share (^_^)Y

No comments:

Post a Comment

‎(◕‿◕) (◕‿-) (✖‿ ✖) (≧◡≦) (¬‿¬) (>.<)

Post Paling Popular