PETUA UNTUK SAMPAIKAN RINDU PADA DIA YANG JAUH

Assalamualaikum....

Cik lat ada petua sikit nak dikongsi...petua merindui orang yang jauh...rindui kekasih yang jauh, rindui suami yang jauh...cik lat tengah rindu dia...RINDU AWAK ...sampaikan rindu melalui zikir

Cara Pertama:

Bismillahhirrahmanirrahim
Ya Allah (7kali)
Ya Lailahaillallah Muhammaddur Rasulullah
Subhanallah, Walhamdulillah, Walaillahaillallah, Wallahhuakhbar
Walahaulawala kuwataillah billah hil adzim
Innaka ala kulli sai' in qadir

baca sambil bayangkan dia dan yakin pada Allah...InsyaAllah..Amin

Cara Kedua

Berusaha ikhlas dalam beribadah 

Jika seseorang benar-benar ikhlas menghadapkan diri pada Allah, maka Allah akan menolongnya dari penyakit rindu dengan cara yang tidak pernah terdetik di hati sebelum ini. 
Cinta pada Allah dan nikmat dalam beribadah akan mengalahkan cinta-cinta lainnya. 


Syaikhul Islam Ibnu Taimiyah mengatakan:“Sungguh, jika hati telah merasakan manisnya ibadah kepada Allah dan ikhlas kepada-Nya, niscaya ia tidak akan menjumpai hal-hal lain yang lebih manis, lebih indah, lebih nikmat dan lebih baik daripada Allah. Manusia tidak akan meninggalkan sesuatu yang dicintainya, melainkan setelah memperoleh kekasih lain yang lebih dicintainya. Atau karena adanya sesuatu yang ditakutinya. Cinta yang buruk akan bisa dihilangkan dengan cinta yang baik. Atau takut terhadap sesuatu yang membahayakannya.”

:) 
Views
Dah Baca? Tekan Like jika Suka (^_^)Y


Dah Baca??komen guna facebook korang kay dan share (^_^)Y

13 membaca hati miss m:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. sy bukn islam...boleh kh sy amlkn zikir ni...? sbb sy rindu sngt dgn si dia..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Saya bukan islam, tp zikir ni kesan pda saya...trima kasih Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bgus la utk u..awk bkn islam tapi u willing to learn from muslim..mcm mana u amalkn?

      Delete
    2. Mcm yg dbagitahu tu lah, baca dan bayngkn dan yakin...yg pnting niat... Aku pun bnyk bljr ilmu mcm ni dari kwn muslin aku.

      Delete
  5. syarat pesan dan makna
    diposting ini :)
    salam

    ReplyDelete
  6. Salam blogwalking here :)

    setuju. tak ada cara yang labih baik dari doa. thanks sbb ingatkan :')

    sincerely,
    Najlaa 'Aqilah

    ReplyDelete

‎(◕‿◕) (◕‿-) (✖‿ ✖) (≧◡≦) (¬‿¬) (>.<)

Post Paling Popular