4 BUAH RUMAH BERHARGA RM1.22 JUTA DALAM MASA 5 TAHUN

Assalamualaikum

Apa yang sedang korang fikir sekarang nie ya

Cik Lat tengah berfikir nak beli rumah. Korang ada tak keinginan tu? Mesti ada kan? Tapi tak mampu?

Kita sama la. Teringin sangat nak beli rumah. Cik Lat dah 24 tahun tapi asset takde lagi. Gaji pun RM2+++.  Google tengok gambar rumah setiap hari. Alangkah bestnya ada rumah.

Seronok rasanya kalau dapat rumah yang ada tanah-bukan rumah flat or kondominium. Tapi nie Cik Lat la, maybe korang lain.

Lepas search harga rumah melalui Mudah.my harganya dalam RM250k dan ke atas. Alahai tak mampu nak beli rasanya. Punya gigih nak tahu google lagi dan tengok agak2 berapa RM sebulan kalau RM250k. Termenung sekejap result nya RM1+++. Gaji cuma ada 2+++. Rumah sewa lagi, loan ASB lagi, makan etc. Kecewa kejap. Hanya mampu tengok rumah-rumah kat laman sesawang nie.

Tapi tiba-tiba teruja pula bila baca satu artikel nie RAHSIA PINJAMAN RUMAH. Cik Lat cerita sedikit sebanyak ya apa yang ditulis pengarang.


Walaupun saya sering mengalami masalah kewangan, namun perasaan nak memiliki rumah tu sentiasa ada. Saya rasa semua orang ada perasaan macam tu kan? Masalahnya bolehkah saya membeli rumah sedangkan nak bayar bil air dan elektrik pun tak mampu? Itulah antara dilema saya yang saya hadapi dahulu.


Kini syukur Alhamdulillah hidup saya sudah banyak berubah. Semuanya berlaku selepas saya mula belajar ilmu menguruskan wang. Ilmu itu saya dapati setelah membaca beratus-ratus buku, menghadiri seminar, menonton video dan bertanya dengan pakar-pakar kewangan.
Ilmu yang saya belajar saya cuba praktikkan. Syukur Alhamdulillah hasilnya saya berjaya membeli 4 buah rumah berharga RM1.22 Juta dalam masa 5 tahun.


Dia memang memberi inspirasi buat Cik Lat. InsyaAllah kalau ada rezeki belajar dari dia dan berjaya beli rumah. Doakan ya.

Kalau nak tahu selebihnya sila la baca sendiri dia punya tulisan. Cik Lat tak sehebat dia dalam menulis. Ilmu yang baik kita kongsikan. Ye idok? Hehehe

Klik bawah ya


Views
Dah Baca? Tekan Like jika Suka (^_^)Y


Dah Baca??komen guna facebook korang kay dan share (^_^)Y

No comments:

Post a Comment

‎(◕‿◕) (◕‿-) (✖‿ ✖) (≧◡≦) (¬‿¬) (>.<)

Post Paling Popular